Sådan bruger du caféen

Sådan bruger du cafeen

Mød op i cafeens åbningstid med din defekte genstand.

Bemærk at cafeen har til huse på 1. sal uden elevator elevator. Der er adgang et venterum i stueetagen og cafeens værter kan være behjælpelig med at koordinere kontakten til fixerne på 1. Sal hvis du er ikke kan klare trapperne.

Reparationsgenstanden du medbringer skal kunne bæres af dig selv og skal kunne ligge på et almindeligt arbejdsbord – vi reparerer således ikke hårde hvidevarer, cykler og lignende større genstande.

Medbring gerne evt. brugsanvisninger på genstanden og reservedele fx ledninger, stik, pærer, batterier, sikringer og lignende. Cafeen råder ikke over reservedele udover mindre ting som søm, skruer, sytråd etc. 

Udskriv og udfyld med fordel en fixerseddel hjemmefra og medbring denne til cafeen (sedlen kan udskrives her fra hjemmesiden). Alternativ kan en fixerseddel udfyldes når du møder frem. 

Den udfyldte fixerseddel  afleveres personligt til  cafeens sekretær som  registrerer klokkeslættet for din ankomst og herefter sørger for at din reparationsanmodning kommer i hænderne på den rette ledige fixer.

Slå dig herefter ned i ventearealerne, snup en kop kaffe/te/kage  og vent til du bliver kaldt op af en ledig fixer.

BEMÆRK : Fixerne kan noget forskelligt, så det er ikke sikkert du kommer til i ‘retfærdig’ rækkefølge.  Hvis sekretæren vurderer at der er lang ventetid på din reparation kan du med fordel oplyse dit mobilnummer og gå en lille tur i nærområdet indtil du bliver ringet op. Vi opfordrer dig til at deltage i reparationen – dels for at lære noget og dels for at få det til at gå hurtigere

Når reparationen er afsluttet – med succes eller ej – færdigmelder du dig hos sekretæren og returnerer den færdigudfyldte fixer-seddel til sekretæren.

Læg gerne en skærv i kaffekassen før du går, eller på MobilePay nummer 8745VC

Overvej om du vil være medlem af foreningen, det koster 20 kr. I såfald husk at opgive din e-mail adresse på fixer-sedlen.

Det med småt

Repair Cafe er et fællesskabsprojekt baseret på frivillighed, ingen deltagere  bliver aflønnet. Fixerne gør deres bedste, men hverken fixere, brugere eller Repair Cafeen har ansvar for hvad der sker med de produkter som forsøges repareret. Det er de enkelte fixere og brugere, der i samarbejde bestemmer om og hvordan et produkt skal repareres, og fixerne har ret til at afvise en reparation.

Disse regler gælder:

  • Der er ikke penge eller anden betaling eller forpligtelser involveret.
  • Hvis der skal anskaffes reservedele, er det brugerens eget ansvar, selv om fixere naturligvis er behjælpelige hermed.
  • Hvis en genstand efterlades til senere reparation, sker dette på brugerens ansvar.
  • Fixere og brugere kan frit lave personlige aftaler, fx om besøg eller reparation andetsteds, hvilket er Repair Cafe uvedkommende.
  • Fixere og brugere optræder respektfuldt og anerkender de begrænsninger som projektet i sin natur har.
  • Alle deltagere skal følge de anvisninger som caféens  værterne giver.
  • Sikkerhedsforskrifter, herunder covid-19 forholdsregler og brandreglement, skal overholdes.